Διατροφή και εμμηνόπαυση.

Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια περίοδο αξιοσημείωτων αλλαγών για τη ζωή της γυναίκας. Επηρεάζει τόσο τη φυσική της εμφάνιση και ψυχολογική της κατάσταση, όσο και τις ορμονικές και μεταβολικές της λειτουργίες. Ξεκινά από την στιγμή της τελευταίας περιόδου, η οποία εμφανίζεται στο τέλος της κλιμακτηρίου. Μια μέση ηλικία μετάβασης στη φάση της εμμηνόπαυσης είναι αυτή των πενήντα χρόνων. Υπάρχουν ωστόσο και περιπτώσεις πρόωρης εμμηνόπαυσης, που εμφανίζεται πριν από τα σαράντα.
Η εμμηνόπαυση σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, οστεοπόρωσης καρδιαγγειακών νοσημάτων, παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2.
Η διατροφή αποτελεί την αιτία, αλλά και την θεραπεία των νοσημάτων αυτών. Μία ισορροπημένη διατροφή, που βασίζεται στη μεσογειακή δίαιτα και χαρακτηρίζεται από :

– Αφθονία τροφών φυτικής προέλευσης, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και όσπρια
– Λάδι ελιάς ως βασικό έλαιο, που αντικαθιστά όλα τα άλλα λίπη και έλαια όπως βούτυρο, μαργαρίνη κτλ.
– Καθημερινή λήψη μικρών ποσοτήτων γαλακτοκομικών προϊόντων
– Κατανάλωση ψαριού και πουλερικών σε εβδομαδιαία βάση (όχι καθημερινή)
– «Κόκκινο» κρέας (μοσχάρι, χοιρινό κτλ) μόνο λίγες φορές το μήνα.
– Μείωση πρόσληψης νατρίου και αλκοόλ
– Φυσική δραστηριότητα (περπάτημα, κίνηση γενικότερα) στο επίπεδο που συντηρεί την αίσθηση καθημερινής υγείας και ευεξίας.

μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων και πρέπει να αποτελεί πάντα αναπόσπαστο κομμάτι της προληπτικής ιατρικής, προκειμένου να διασφαλίζεται η καλή υγεία των γυναικών πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης.

Αφήστε μια απάντηση