Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α περιέχεται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Καλές πηγές περιλαμβάνουν: Ήπαρ, λάδι από συκώτι, καρότα, μπρόκολο, γλυκοπατάτα, βούτυρο, καλαμπόκι , σπανάκι, κολοκύθα , χόρτα, μερικά τυριά, αυγό, βερίκοκο, πεπόνι και γάλα. Οι μορφές με τις οποίες απαντάται είναι η ρετινόλη και η ρετινάλη. Σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης απαντάται με τη μορφή καροτενοειδών (προβιταμίνη Α).
Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την όραση. Βοηθά την προσαρμογή του οφθαλμού στο σκοτάδι, αλλά και κατά την ανάπτυξη παίζει σημαντικό ρόλο στην επιμήκυνση των οστών, τη διατήρηση της υγείας του επιθηλιακού ιστού και την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.
Όταν ο οργανισμός αντιμετωπίζει έλλειψη της βιταμίνης Α είτε λόγω μειωμένης πρόσληψης, είτε λόγω μειωμένης απορρόφησης. παρατηρείται κερατινοποίηση των επιθηλιακών ιστών, νυκταλωπία. ατονία των αντανακλαστικών και καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος.
Στην περίπτωση υπερβολικής παρουσίας της στον οργανισμό και τοξiκωσης, τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ξηροδερμία, αλωπεκία, πόνους και κατάγματα στα οστά, αναιμία, και σε περίπτωση κυοφορίας δυσπλασίες του εμβρύου.
Συνιστώμενη Διαιτητική Παροχή (ΣΔΠ)
Άνδρες 900 ισοδύναμα ρετινόλης / ημέρα
Γυναίκες 700 ισοδύναμα ρετινόλης / ημέρα
Σημείωση 1 ισοδύναμο ρετινόλης ισούται με:
1 mg ρετιvόλης,
6 mg β-καροτένιου,
12 mg άλλων καροτενοειδών προβιταμίνης Α,
3,33 ΙU βιταμίνης Α

Αφήστε μια απάντηση